Succesvol ondernemerscafé met Micky Adriaansens in Wassenaar

Maandagavond 3 juli was Micky Adriaansens, de VVD Minister van Economische Zaken en Klimaat, te gast bij het ondernemerscafé van de Wassenaarse VVD in de Oostdorperhoeve. Meer dan 50 aanwezigen konden met de minister in gesprek gaan en van gedachten wisselen over allerlei zaken die hen als ondernemer/inwoner aangaat. Er was ook ruimte voor lokale thema’s. Laurens van Doeveren, onze wethouder van financiën en economische zaken, vertelde over het belang van ondernemerschap in Wassenaar. Hij benadrukte dat Wassenaar niet kan zonder goede ondernemers; zowel voor een breed winkelaanbod, werkgelegenheid en als ondersteuning van lokale sportverenigingen en maatschappelijke initiatieven.

Het was een geanimeerde avond waarbij de Wassenaarse ondernemer Bernard Menken de aanwezigen onderwierp aan diverse gewaagde stellingen. Onderwerpen als bouwen, inflatiecorrectie en onnodige regeldruk kwamen aan bod. Ook VVD Tweede Kamerlid Bente Becker, woonachtig in Wassenaar, was aanwezig. Zij benadrukte dat de Wassenaarse vertegenwoordiging in de Tweede Kamer tot nut kan zijn.

De Wassenaarse VVD hecht er waarde aan dat wij lokaal ook het gesprek aangaan over landelijke thema's. Voor een landelijke liberale partij blijkt maar weer eens dat de lijntjes naar Den Haag kort kunnen zijn.  Ideeën en suggesties vanuit onze inwoners kunnen makkelijk hun weg vinden naar de beleidsmakers in Den Haag. Zo is en blijft de VVD een open en transparante partij die werkt aan een beter Nederland en een beter Wassenaar.