VVD Tweede Kamerlid bij SWZ

De lokale VVD fractie bracht een werkbezoek aan de SWZ samen met Tweede Kamerlid Leendert de Lange. De voormalige Wassenaarse wethouder heeft nu in de VVD Tweede Kamer-fractie de langdurige zorg in zijn portefeuille en wilde ook graag de praktijk zien.

Leendert de Lange: “Het afgelopen jaar is er op het terrein van de ouderenzorg veel veranderd voor inwoners, zorginstellingen en de gemeente Wassenaar. Het was goed om samen met de leden van de voor mij vertrouwde lokale VVD-fractie van de SWZ te horen hoe het gaat in de dagelijkse praktijk. De veranderingen vragen om goed overleg tussen de gemeente en de zorgverleners om problemen snel te kunnen oplossen. Goede zorg is nu gebaat bij rust, regelruimte en helderheid. Het is goed te zien dat de professionals van de SWZ zich via scholing klaarmaken voor de nieuwe vragen van vandaag. Ik neem deze ervaring mee naar Den Haag en daarnaast is het altijd goed om weer terug te zijn in Wassenaar.”

Directeur Nico Olsthoorn en de leden van de raad van toezicht hebben de liberalen bijgepraat over de praktijk van de zorg na de overheveling van zorg taken van het rijk naar de gemeente en hoe SWZ zich klaarmaakt voor de uitdagingen van de  toekomst. VVD woordvoerder sociale zaken Caroline Klaver-Bouman: “Goed om vanuit de SWZ te horen hoe de transitie in praktijk werkt, natuurlijk kost het tijd om alles goed in te regelen en wij zijn daar als raadsleden heel alert op. De knelpunten horen we graag zodat we daar ofwel in de Tweede Kamer of in de Gemeenteraad aandacht voor kunnen vragen.”