Keuzes maken en denken in mogelijkheden

Wat verwacht u van uw lokale bestuur? Dat ze de juiste beslissingen neemt! Onderhoud van wegen en afval ophalen. Het bouwen en onderhouden van een zwembad of sporthal. Het plan om ons centrum op te knappen. Het regelen van zorg. Op zich allemaal zaken die voor zich spreken. De Gemeenteraad maakt de juiste keuzes en de Gemeente zorgt ervoor dat het op een efficiënte manier wordt geregeld met zo laag mogelijke lasten voor de inwoners. Zo zorgen we voor een fijn dorp voor iedereen.

Maar dan bouwen, wat willen de inwoners van Wassenaar? Een meedenkend bestuur dat u helpt met een bouwaanvraag, zodat u alles in één keer goed kan indienen. Ja, dat is handig en fijn als u de aanvrager van een plan bent. Maar wat als u de buurman bent van iemand die een aanvraag doet? Wilt u dan een bestuur dat niets goed vindt en alle plannen afkeurt? Dit is een makkelijke vraag om te stellen, maar bijna onmogelijk om te beantwoorden. Want wie bent u volgend jaar; de aanvrager of de buurman? Dat weet u nu nog niet.

De bouwaanvragen zijn daarom ook lastige dossiers voor de gemeenteraad. Wij moeten een beslissing nemen in het algemeen belang. Maar zijn dat de aanvragers die een woning toevoegen of de buren die hierdoor minder woongenot, minder uitzicht of minder parkeerplekken hebben?

Elke bouwaanvraag moet per keer zorgvuldig worden beoordeeld. Natuurlijk zijn er bestemmingsplannen en visies, maar die kunnen binnen redelijkheid worden aangepast als de situatie daarom vraagt. Geen enkel bestemmingsplan is eeuwigdurend en wijzigingen kunnen alleen via democratische procedure door de gemeenteraad worden vastgesteld. Tijden veranderen, inzichten veranderen. De Wassenaarse VVD wil woningbouw op bestaande locaties met behoud van het Wassenaarse karakter toestaan. Die keuzes maken wij. Onlangs was er een plan rondom een huis op een bestaand bouwkavel in het Ammonslaantje in de gemeenteraad. De VVD heeft voor gestemd en een duidelijke keuze gemaakt. Wij vinden dat beter dan verstoppen achter een onderzoek waarvan je niet weet hoelang het duurt of vage verhalen vertellen met niet duidelijke agenda’s. Kortom, in deze lastige zaken neemt de VVD een duidelijk standpunt in dat uitlegbaar is naar alle betrokken. In het coalitieakkoord staat tenslotte ook “Denken in mogelijkheden”. Kies voor doen, kies voor de Wassenaarse VVD.

Meedenken en meebeslissen over de koers van de Wassenaarse VVD? Wordt lid! Kijk op wassenaar.vvd.nl