VVD geniet van vernieuwde, eigentijdse Warenar. Gaat u ook kijken?

Vorige week waren fractieleden van de Wassenaarse VVD op bezoek bij de Warenar, waar zij spraken met de beheerder, het bestuur van de Stichting Beheer Warenar (SBW). Het bestuur dat van de nood een deugd heeft gemaakt en gedurende de Corona lockdown de binnenkant van de Warenar op de begane grond een totale face lift heeft gegeven. Wat een verbeterde en eigentijdse uitstraling! U heeft al in De Wassenaarse Krant kunnen lezen dat het bestuur dit financieel zeer slim heeft aangepakt. Maar de bestuursleden hebben allemaal ook de handen uit de mouwen gestoken en zelf behangen, vloeren gelegd, geverfd en ga zo maar door. De theaterzaal is niet meer te herkennen zo mooi en comfortabel. Er zijn nu meer dan 210 zitplaatsen, maar door de Corona maatregelen kunnen slechts 70 stoelen worden gebruikt. Gelukkig zijn artiesten bereid om hun tarief aan te passen zodat er toch een mooi cultureel programma gerealiseerd kon worden. Begin dit jaar heeft de Gemeenteraad het besluit genomen om de Warenar te blijven steunen met een subsidie voor het culturele programma.

De Wassenaarse VVD vindt dat theater en dorpshuis de Warenar voor Wassenaar behouden moeten blijven. Het theater is in combinatie met het multifunctionele gebouw van grote waarde voor ons mooie dorp. Raadslid Monique van Deursen: “De VVD stelt wel de vraag wat dit de inwoners van Wassenaar mag kosten. De afgelopen jaren is de “betaalbaarheid” ten koste gegaan van noodzakelijk onderhoud.” Eerder dit jaar hebben de Gemeente als pandeigenaar, de Parochie als grondeigenaar en de SBW als beheerder consensus bereikt om plannen uit te werken om de Wassenaarse theater- en dorpsfunctie een toekomst te geven op de huidige Warenar-locatie. Wat de VVD betreft wordt met behoud van de waardevolle karakteristieke elementen van het pand een nieuw functioneel gebouw ontwikkeld, krijgt het theater een upgrade en worden er woningen toegevoegd om dit alles financieel haalbaar te maken. Dit alles moet ervoor zorgen dat er een goede toekomst voor het theater gerealiseerd wordt met een functioneel gemeenschapsgebouw, waarbij de financiële gevolgen voor de inwoners van Wassenaar minimaal zijn.

Het is aan de wethouder om met alle stakeholders dit plan te realiseren. Raadslid Monique van Deursen: “Als VVD houden we de vinger aan de pols, want we willen dat er niet alleen wordt gepraat, maar dat er ook daadwerkelijk een concreet plan in de Raad komt”.

Meedenken en meebeslissen over de koers van de Wassenaarse VVD? Word lid! Kijk op www.vvd.nl.