Verminder geluidsoverlast Schiphol!

Heeft u net als wij ook zo last van de geluidsoverlast van de steeds vaker laag overvliegende vliegtuigen van Schiphol?

Met de toename van het vliegverkeer postcorona is de Wassenaarse VVD bezorgd dat de geluidsoverlast alleen maar erger gaat worden, hetgeen de leefbaarheid van ons dorp ernstig kan gaan aantasten.  Geluiden over nieuwe vliegroutes, de 2e Kaagbaan en aanvliegroutes via zee, stemmen de Wassenaarse VVD niet gerust. Naar het nu blijkt, zit de gemeente Wassenaar niet aan tafel met Schiphol om mee te praten over de vliegroutes en overlast, omdat wij niet binnen de wettelijke contouren vallen.

Gerbrand Nijman, fractievoorzitter van de Wassenaarse VVD: “Het is belangrijk dat de gemeente wel aan tafel komt te zitten.  Als dat niet direct kan, dan via een omgevingsdienst of met de gemeente Katwijk. Wassenaar ligt in de Randstad, maar Wassenaar is juist dé plek in die drukke Randstad waar we nog kunnen genieten van de rust en het groen.  En dat willen wij graag zo houden. Dus gemeente kom in actie en verdedig de belangen van Wassenaar bij Schiphol.”

Meetpunten

Buurgemeente Katwijk gaat drie meetpunten plaatsen om geluidsoverlast objectief te meten. Wassenaar zou dit ook direct moeten doen. Want dan kunnen wij gericht en legitiem aangeven dat wij niet meer buiten de contouren vallen en dat de vliegroutes aangepast moeten worden.

Wat kunt u zelf doen?

Inwoners van Wassenaar kunnen zelf ook wat doen door melding te maken van geluidsoverlast bij het Meldpunt Bewoners Aanspreekpunt Schiphol (BAS) https://bezoekbas.nl.  Hoe meer wij dat doen hoe duidelijker het wordt dat Wassenaar hinder ondervindt van het vliegverkeer van Schiphol.

Gerbrand Nijman: “De Wassenaarse VVD zal zich hard blijven maken om de leefbaarheid en het groen in Wassenaar te beschermen en te verbeteren.  Naast overlast van het doorgaande autoverkeer, vraagt overlast van vliegtuigen extra en ook snel aandacht.  Wij willen deze onderwerpen met prioriteit oppakken in de nieuwe raadsperiode.”

De Wassenaarse VVD stelt voor: Gerbrand Nijman, fractievoorzitter en #2

Ik wil blijven werken aan samenwerking in Wassenaar en de regio. Onder meer voor een oplossing voor de N44 en een financieel gezond en zelfstandig Wassenaar. Er liggen nog een aantal belangrijke dossiers die ook in de komende raadsperiode de nodige aandacht zullen vragen, zoals verkeer, de N44, de WMO en Jeugdzorg. Heeft u vragen? Mail mij dan gerbrand.wassenaarsevvd@gmail.com

Wassenaar blijft goed, wordt beter.

Stem 16 maart op de grootste lokale partij, de Wassenaarse VVD, lijst 1