VVD overhandigt plan Royal Park Lane aan minister

Caroline Klaver-Bouman, lijsttrekker van de Wassenaarse VVD en wethouder verkeer, heeft het plan voor de Royal Park Lane/Poort naar de Hollandse Duinen overhandigd aan Mark Harbers, minister voor Infrastructuur en Waterstaat. In dit plan wordt de huidige N44 na openstelling van de Rijnlandroute in 2023 een 50-kilometer weg voor lokaal verkeer. Dat bevordert de leefbaarheid en toegankelijkheid van het gebied. Met dit plan worden de landgoederen zoals ‘De Horsten’ voor voetgangers, fietsers en ruiters verbonden met de parken ‘Backershagen’ en ‘De Paauw’, om daarmee een aaneengesloten stuk groen en natuur van kust tot aan het Groene Hart te creëren.

Caroline Klaver-Bouman: “De N44 is al decennialang een barrière in het landschap.  Met de komst van de Rijnland Route ontstaat een directe verbinding tussen de A44 en de A4 en kan de N44 een andere functie krijgen. Een lokale weg met extra ruimte voor fietsers en HOV. Wassenaar is de groene long van de regio. Met de toename van het aantal inwoners in de regio is het daarom nog belangrijker om onze groene gebieden en de natuur te beschermen en te verbeteren.  Tegelijkertijd willen we ook de groene gebieden beter toegankelijk maken.“

De Wassenaarse VVD moedigt aan dat meer fietsers de Royal Park Lane gaan gebruiken. Daarom was er vandaag een actie waarbij de fietsers op de N44 een energy bar kregen aangereikt om hen te stimuleren de snelfietsroute te blijven gebruiken. De actie werd goed gewaardeerd door de voorbijkomende fietsers.

Door dit plan aan te bieden aan de minister heeft de Wassenaarse VVD de plannen voor de Royal Park Lane op de landelijke agenda gezet. Een belangrijk krachtpunt van onze Wassenaarse VVD afdeling: een lokale partij die diepgeworteld is het dorp maar met landelijke connecties voor het moment dat deze nodig zijn in het belang van Wassenaar.

Veilig en vlot ons dorp in én uit. Stem op de Wassenaarse VVD!