VVD denkt aan ondernemend Wassenaar

Ook tijdens de formatie is de Wassenaarse VVD zich dagelijks blijven inzetten voor ons prachtige dorp. Deze week hebben we bijzondere aandacht voor de ondernemers in Wassenaar. WIj zijn heel dankbaar dat er zoveel ondernemers zijn die Wassenaar mooier maken. Zoals onze winkeliers en horecaondernemers, die sfeer en gezelligheid brengen in het centrum, de haven, het Stadhoudersplein en natuurlijk op onze diverse recreatieve locaties. Ondernemers zijn er in Wassenaar in vele soorten en maten. Het is lastig om ze allemaal op dezelfde manier te bereiken of ook maar te denken dat ze hetzelfde willen. Voor alle soorten van ondernemers zijn andere regels of maatregelen belangrijk.

De Wassenaarse VVD is voor investeringen in ons dorp om dit mooi en aantrekkelijk  te houden voor alle Wassenaarders en haar gasten. Zo zijn we voorstander van investeren in het dorpscentrum. Afgelopen jaar is er al geïnvesteerd in het Wassenaarse familiestrand en we kijken uit naar de strandvisie. Het Stadhoudersplein is opgeknapt, met mooie schaaktafels, waar bijna dagelijks wordt gespeeld door alle leeftijdsgroepen. We zijn blij dat we als Wassenaarse VVD hier een bijdrage aan hebben kunnen leveren.

Toch zijn er ook nog aandachtspunten en voornamelijk voor recreatieve locaties, want deze trekken veel bezoekers en soms ook teveel. Daarom dient er een juiste balans te zijn tussen het aantal gasten en de belasting van ons dorp en haar natuur.  Wassenaar biedt prachtige recreatieve hotspots in Zuid-Holland, denk aan: Duinrell, Meijendel, De Wassenaarse Slag, de vele parken en landgoederen en natuurlijk onze winkels en horeca.

De Wassenaarse VVD heeft goed gekeken naar het manifest Ondernemend Nederland van ONL dat geleid wordt door onze dorpsgenoot Hans Biesheuvel. Wij zijn bijzonder gecharmeerd van de punten: creëer een langetermijnvisie op recreatie, toerisme en de verduurzamingsopgave en dat de gemeente en de bedrijven de handen ineen slaan voor wat betreft de marketing. Deze twee punten gaat de Wassenaarse VVD in deze periode proberen te verwezenlijken.

VVD raadslid Hans Mulder: “Ik ga er van uit dat de ondernemers en de gemeente elkaar kunnen vinden in het uitdragen van hoe mooi het is om in Wassenaar te winkelen, recreëren en van onze horeca gebruik te maken. Ik draag graag mijn steentje bij om dit duurzaam te ondersteunen.”

Meedenken en meedoen bij de Wassenaarse VVD? Word lid! Vragen of opmerkingen: stuur een e-mail naar gerbrand.wassenaarsevvd@gmail.com