Trots op schoonste familiestrand Wassenaarse Slag

De Wassenaarse VVD-fractie heeft een werkbezoek gebracht aan de Wassenaarse Slag en met strandpaviljoenhouders gesproken. Een van de aanleidingen van dit bezoek was de oprichting van de vereniging van strandpaviljoens Wassenaar (VVSW). Ook is de Wassenaarse Slag vorige week uitgeroepen tot ‘Schoonste Strand van Zuid-Holland’ in de jaarlijkse ‘Schoonste Strand Verkiezingen’. Heel mooi nieuws!

Strandvisie

Als Wassenaarse VVD staan wij ervoor dat de Wassenaarse Slag een kleinschalig familiestrand moet blijven. Dit vinden we passen bij ons mooie dorp en de recreatieve behoefte van Wassenaarders en recreanten. Het coalitieakkoord dat samen met CDA, D66, DLW en PvdA gesloten is, heeft dit dan ook als uitgangspunt voor beleid de komende jaren opgenomen.

Ondernemers op het strand

De ondernemers op de Wassenaarse Slag hebben dezelfde strandvisie. Zij zorgen voor een aantrekkelijk strand en faciliteren tegelijkertijd de behoeften van Wassenaarders en recreanten. Zoals een hapje eten, drankje maar ook een feestpartijtje etc. Er liggen nog een aantal uitdagingen waar de komende periode aandacht voor zal moeten zijn, zoals op het gebied van NUTS-voorzieningen, contracten, duurzaamheid en kwaliteit. Bij de uitwerking van de strandvisie door het college zal de Wassenaarse VVD hier aandacht voor vragen want de ondernemers verdienen onze volle steun!

Wassenaarse Reddingsbrigade

Ook hier zijn wij weer op werkbezoek geweest. Indrukwekkend is om te zien hoeveel vrijwilligers zich dagelijks inzetten voor onze gezamenlijke veiligheid. Zij verdienen onze steun en een groot woord van dank.

Belang van ons (familie) strand

We mogen als Wassenaarders trots zijn op onze Wassenaarse Slag, een prachtig en breed strand dat eerder dit jaar ook de eer had om de Blauwe Vlag ceremonie voor alle Nederlandse stranden te faciliteren. De Wassenaarse VVD was hierbij ook aanwezig. De Blauwe Vlag is een internationale milieuonderscheiding die jaarlijks wordt toegekend aan stranden en jachthavens. We kunnen er trots op zijn dat de Blauwe Vlag op de Wassenaarse Slag wappert!

Vragen of opmerkingen n.a.v. dit artikel? Stuur een mailtje naar mstekelenburg@wassenaar.nl