Wassenaarse VVD kiest voor Compromis Schouwweg-Noord

Herinrichting Schouwweg-Noord

Het is een onderwerp dat de gemoederen in ons mooie dorp erg heeft beziggehouden de afgelopen maanden: de herinrichting en opknapbeurt van de Schouwweg-Noord en het tegelijkertijd duurzaam veilig opnieuw inrichten hiervan. Goed nieuws dat deze vernieuwing doorgaat, met een oplossing die voor de meeste partijen acceptabel is.

Breed gedeeld compromis

Er is een breed gedeeld compromis bereikt dat een half verhard en onverplicht fietspad toevoegt aan het huidige plan, waar iedereen die dat wil - voetgangers, fietsers etc - veilig en met plezier gebruik van kunnen maken. Dit compromis - als alternatief - wordt door o.a. omwonenden, experts zoals de ANWB, verkeersadviesbureau Goudappel en de veiligheidsdiensten onderschreven. Naar aanleiding van de inbreng van belanghebbenden, inwoners en bedrijven omarmt de Wassenaarse VVD het bereikte compromis zoals dat door het college is bereikt als tegemoetkoming naar alle inbreng. Matthijs Stekelenburg (woordvoerder verkeer) “Een goede middenweg die recht doet aan alle belanghebbenden en op veel draagvlak onder hen kan rekenen.” De motie die het college oproept om het compromis uit te voeren werd door driekwart van de Raad gesteund.

Inzet Wassenaarse VVD

Voor de Wassenaarse VVD is verkeersveiligheid één van de prioriteiten waar wij aandacht voor zullen blijven vragen. Want of je nu bijvoorbeeld graag wandelt, fietst, de hond uitlaat, autorijdt of paardrijdt: iedere Wassenaarder of bezoeker van ons mooie dorp dient zich veilig te kunnen verplaatsen, waarbij keuzevrijheid in mobiliteit een randvoorwaarde is. Jong en oud, waar je ook woont en of je nu wel of niet kwetsbaar bent als verkeersdeelnemer. Kent u een onveilige situatie die meer aandacht verdient? Meld dit dan altijd bij onze gemeente, waar deze meldingen geregistreerd worden.